Календарно-тематичне планування з біології для 7 класу на 2017-2018 н.р.( за оновленою програмою)
Календарні плани біологія 7 клас
Складені згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Біологія, 7 клас зі змінами, затвердженими наказом МОН від 29.05.2015 № 585
№п/п уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи Лабор.дослідження Міні-проекти |
Дата проведення уроку |
4 |
Вступ |
|
|
1 |
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
2 |
Особливості живлення тварин. Основні процеси життєдіяльності тварин |
|
|
3 |
Клітини і тканини тварин |
|
|
4 |
Органи і системи органів тварин. |
|
|
26+5р |
Тема 1. Різноманітність тварин |
|
|
5 |
Поняття про класифікацію тварин. |
|
|
6 |
Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин |
|
|
7 |
Загальна характеристика й розмаїтість кишковопорожнинних |
Міні-проект Як утворюються коралові острови? |
|
8 |
Загальна характеристика типу Кільчасті черви |
Лабораторні дослідження : зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); |
|
9 |
Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування |
|
|
10 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|
|
11 |
Загальна характеристика типу Членистоногі |
|
|
12 |
Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини |
|
|
13 |
Загальна характеристика класу Павукоподібні |
|
|
14 |
Загальна характеристика класу Комахи |
|
|
15 |
|
Практична робота: 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
16 |
Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини |
|
|
17 |
Загальна характеристика типу Молюски |
Лабораторні дослідження : будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
18 |
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски |
Міні-роект Як утворюються перлини? |
|
19 |
Клас Головоногі молюски |
|
|
20 |
Паразитичні безхребетні тварини. |
|
|
21 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання |
|
|
22 |
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби |
|
|
23 |
Загальна характеристика класу Кісткові риби |
|
|
24 |
Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб |
|
|
25 |
Загальна характеристика класу Амфібії |
|
|
26 |
Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів |
|
|
27 |
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів |
|
|
28 |
Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів |
|
|
29 |
Розмноження й розвиток птахів. Виводкові та нагніздні птахи |
|
|
30 |
Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини |
|
|
31 |
|
Практичні роботи: 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів. |
|
32 |
Узагальнення вивченого Контрольна робота №1 |
|
|
33 |
Загальна характеристика класу Ссавці |
|
|
34 |
|
Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
35 |
Представлення міні-проектів |
Тварини - будівельники. Зуби ссавців. Тварини рекордсмени.
|
|
16+1р |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|
|
36 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. |
|
|
37 |
Різноманітність травних систем. |
|
|
38 |
Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
|
|
|
39 |
Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. |
|
|
40 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції |
|
|
41 |
Практичні роботи: 4.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
42 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|
|
43 |
Узагальнення вивченого |
|
|
44 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
|
|
45 |
5.Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
46 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. |
Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин; |
|
47 |
Органи чуття їх значення. |
Міні-проекти Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху. |
|
48 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.
|
|
|
49 |
|
Практична робота 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях |
|
50 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
|
51 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
|
Лабораторні дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
52 |
Узагальнення вивченого |
|
|
10 |
Тема 3. Поведінка тварин |
|
|
53 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. |
Лабораторні дослідження: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
|
54 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
|
55 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна. |
|
|
56 |
Соціальна поведінка тварин Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
|
57 |
|
Практичні роботи: 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|
58 |
Представлення міні-проектів |
Міні-проект (за вибором): Угруповання тварин. Чому мігрують тварини. |
|
59 |
Комунікація тварин. |
Міні-проект (за вибором): Як спілкуються тварини. |
|
60 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
Міні-проект (за вибором): Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
61 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
62 |
Узагальнення вивченого |
|
|
6 |
Тема 4. Організми і середовище існування |
|
|
63 |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
|
64 |
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
|
65 |
Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
66
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. |
|
|
67 |
Природоохоронні території. Червона книга України. |
|
|
68 |
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
|
|
2 |
Узагальнення |
|
|
69 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|
70 |
Контрольна робота№2 |
|
|