Календарно-тематичне планування з біології для 9 класу на 2017-2018 н.р.(за оновленою програмою)
Календарне планування уроків біології людини у 9 класі
(105 год. 3 год. на тиждень з них 8 резерв)
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи |
Дата
|
Вступ (4 год.) |
|||
1 |
Біологічні науки, що вивчають організм людини. |
|
|
2 |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
3 |
Походження людини. Особливості виду Людина розумна. |
|
|
4 |
Соціальне та культурне успадкування. |
|
|
Розділ ІХ: Людина. Тема 1. Організм людини як біологічна система (4 год.) |
|||
5 |
Поняття про біологічні системи. Особливості будови клітин. |
|
|
6 |
Характеристика тканин. |
Л.р. №1. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
|
7 |
Органи. Фізіологічні системи органів людини. Регуляторні системи організму. |
|
|
8 |
Узагальнення знань по темі «Організм людини як біологічна система.» |
|
|
Тема 2. Опора і рух (7 год.) |
|||
9 |
Будова і функції опорно-рухової системи. |
|
|
10 |
Кісткова і хрящова тканини. Розвиток кісток. |
|
|
11 |
Будова скелета людини. |
|
|
12 |
Будова і функції скелетних м’язів. Види м’язів. |
|
|
13 |
Механізм скорочення м’язів. Сила м’язів. Втома м’язів. |
Л. р. №2. Втома при статичному і динамічному навантаженні. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
14 |
П.р. №1. Будова суглобів, допомога при ушкодженнях опоно – рухової системи. |
|
|
15 |
Узагальнення знань по темі «Опоно-рухова система». |
|
|
Тема 3. Кров і лімфа (7 год.) |
|||
16 |
Внутрішнє рідке середовище організму людини. Склад крові. |
|
|
17 |
Формені елементи крові. Еритроцити, їхня будова і функції. |
Л.р. №3. Мікроскопічна будова крові людини |
|
18 |
Групи крові. Резус – фактор. Резус – конфлікт. Зсідання крові. Тромбоцити. |
|
|
19 |
Лейкоцити, будова і функції. Клітинний та гуморальний імунітет. |
|
|
20 |
Види імунітету. Імунна пам'ять. Інфекційні хвороби. Запобіжні щеплення. |
|
|
21 |
Алергени та алергія. Інфекційні хвороби. Запобіжні щеплення. СНІД. Вплив радіаційного та іншого забруднення на імунну систему. |
|
|
22 |
Самостійна робота по темі «Будова крові» |
|
|
Тема 4. Кровообіг і лімфо обіг (6 год.) |
|||
23 |
Органи кровообігу : серце і судини. Будова і функції серця. |
|
|
24 |
Судинна система. |
|
|
25 |
Рух крові по судинах. Велике і мале коло кровообігу. П.р.№2 Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску. |
|
|
26 |
Порушення діяльності серцево-судинної системи, їх профілактика. Шкідливий вплив паління, алкоголю, наркотиків, емоційних стресів, ожиріння, гіподинамії на серцево-судинну систему. |
П.р. №3. Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження. |
|
27 |
П.р. №4. Вивчення кровообігу. Зміни в тканинах при порушенні кровообігу. |
|
|
28 |
Узагальнення знань по темі «Кров і кровообіг» |
|
|
Тема 5. Дихання (5 год.) |
|||
29 |
Значення дихання. Будова і функції органів дихання. |
|
|
30 |
Газообмін у легенях і тканинах. Значення газообміну та клітинного дихання для організму |
|
|
31 |
Механізм вдиху і видиху. Регуляція дихання. Фізіологічні показники органів дихання. |
|
|
32 |
Захворювання органів дихання: причини, профілактика. |
|
|
33 |
Гігієна дихання. Шкідливий вплив паління, забрудненого повітря на органи дихання |
|
|
Тема 6. Харчування і травлення (8 год.) |
|||
34 |
Енергетичні потреби організму. Значення та обмін білків, жирів та вуглеводів. Обмін води та мінеральних речовин. |
|
|
35 |
Вітаміни, їх значення. |
|
|
36 |
Харчування та здоров’я. |
|
|
37 |
П. р. №5. Антропометричні виміри. |
|
|
38 |
П. р. №6. Аналіз індивідуального харчування за добу та відповідність його нормам. |
|
|
39 |
Будова і функції органів травлення, травних залоз. |
|
|
40 |
Травлення у ротовій порожнині і в шлунку. |
|
|
41 |
Травлення у кишечнику. |
|
|
42 |
Узагальнення знань по темі «Травлення». |
|
|
Тема 7. Терморегуляція (3 год. +1 резерв) |
|||
43 |
Підтримка температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача. П. р. №7. Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахова ямка, ротовий отвір). |
|
|
44 |
Будова і функції шкіри. |
Л. р. № 5. «Будова шкіри, нігтя, волосини». |
|
45 |
Будова та функції похідних шкіри. Хвороби шкіри та їх профілактика. |
|
|
46 |
Контрольна робота за І семестр |
|
|
Тема 8. Виділення (3 год.) |
|||
47 |
Будова і функції сечовидільної системи. |
|
|
48 |
Утворення сечі. |
|
|
49 |
Регуляція кількості води в організмі. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. |
|
|
Тема 9. Ендокринна регуляція функцій організму людини (6 год.) |
|||
50 |
Принципи роботи ендокринної системи. Гормони. |
|
|
51 |
Залози внутрішньої секреції. |
|
|
52 |
Залози внутрішньої секреції. |
|
|
53. |
Ендокринна функція залоз змішаної секреції. |
|
|
54 |
Гіпоталамо –гіпофізарна система. |
|
|
55 |
Узагальнення знань по темі «Виділення», «Ендокринна регуляція» |
|
|
Тема 10. Розмноження та розвиток людини (8 год. +1 резерв) |
|||
56 |
Етапи онтогенезу людини. Генетичне визначення статі. Формування статевих ознак. |
|
|
57 |
Будова статевих органів. |
|
|
58 |
Розвиток статевих клітин. Менструальний цикл. |
|
|
59 |
Запліднення . |
|
|
60. |
Ембріональний розвиток. Функції плаценти. |
|
|
61. |
Вагітність. |
|
|
62. |
Постембріональний розвиток людини. |
|
|
63 |
Захворювання які передаються статевим шляхом. |
|
|
64 |
Узагальнення знань по темі «Розмноження» урок - рольова гра. |
|
|
Тема 11. Нервова регуляція функцій організму людини. (8 год. +1 резерв) |
|||
65 |
Загальна будова нервової системи. |
|
|
66 |
Центральна і периферична нервова система людини. |
|
|
67 |
Регуляція рухової активності. Спинний мозок. |
|
|
68 |
Будова і функції головного мозку людини. Стовбур мозку. |
Л. р. №6. Будова головного мозку людини.(вивчення за муляжами, моделями) |
|
69 |
Мозочок. Підкіркові ядра головного мозку. |
|
|
70 |
Кора головного мозку і довільні рухи людини.
|
|
|
71 |
Регуляція роботи внутрішніх органів. Вегетативна нервова система. |
|
|
72 |
Взаємодія регуляторних систем організму.
|
|
|
73 |
Узагальнення знань по темі «Нервова регуляція функцій організму людини». |
|
|
Тема 12. Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи. ( 8 год. +1 резерв) |
|||
74 |
Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Будова аналізаторів. |
|
|
75 |
Загальна характеристика сенсорних систем. |
|
|
76 |
Зорова сенсорна система. |
Л. р. №7. Визначення акомодації ока, реакції зіниць на світло. |
|
77 |
Сприйняття світла, кольору, простору. |
Л. р. №8. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
78 |
Порушення зору та їх профілактика. |
|
|
79 |
Слухова сенсорна система. Гігієна слуху. |
Л. р. №9. Вимірювання порогу слухової чутливості. |
|
80 |
Сенсорні системи смаку і нюху. |
|
|
81 |
Сенсорні системи рівноваги, дотику, температури, болю. |
|
|
82 |
Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи» тести з творчим завданням. |
|
|
Розділ Х: Біологічні основи поведінки людини. Тема 1. Формування поведінки і психіки людини (12 год. +1 резерв) |
|||
83 |
Рівні сприйняття інформації. |
|
|
84 |
Роль ретикулярної формації мозку в сприйнятті інформації. |
|
|
85. |
Сон. |
|
|
86 |
Біоритми людини. |
|
|
87 |
Поведінка людини. |
|
|
88 |
Структура інстинктивної поведінки, її модифікації. |
|
|
89 |
Набута поведінка. Утворення умовних рефлексів. |
Л. р. №10. Безумовні й умовні рефлекси людини. |
|
90 |
Набута поведінка. Гальмування умовних рефлексів. |
|
|
91. |
Види навчання. |
|
|
92 |
Пам'ять. |
|
|
93. |
Види памяті. Індивідуальні особливості памяті. |
|
|
94. |
П. р. №8 Дослідження різних видів памяті. |
|
|
95 |
Узагальнення знань по темі «Формування поведінки і психіки людини». |
|
|
Тема 2. Мислення і свідомість (8 год. +2 резерв) |
|||
96 |
Мова. |
|
|
97 |
Мислення. |
|
|
98 |
Роль кори великих півкуль у мисленні. Функціональна асиметрія мозку. |
|
|
99 |
Психічні процеси, що лежать в основі пізнання людиною навколишнього світу. |
|
|
100 |
Мотивації та емоції |
|
|
101 |
Особистість. |
|
|
102 |
Індивідуальні особливості поведінки людини. Темперамент. П. р. №9.Визначення типу темпераменту. |
|
|
103 |
Характер людини. |
|
|
104 |
Свідомість. П. р. №10. Виявлення професійних схильностей. |
|
|
105 |
Контрольна робота за ІІ семестр |
|
|